Sunday, March 7, 2010

Vest dana - Reabok




Ko god da se bavi nekom vizuelnom umetnoscu, svestan je kako se moze reci da nema niceg novog, iako je uvek novo za vas ono sta radite prvi put i u samo tom momentu - vi, dakle mora ispasti drugacije.
Ali ipak, postoje ljudi koji se bezobrazno oslanjaju na tudje ideje, krijuci se iza etikete da nista nije novo i da svaki put jeste - jer to rade bas oni.
Na taj nacin gledano, uzimanje ideje ili potpuno kopiranje, meni ukazuje na jos jedan momenat, a to je odredjena vrsta uobrazenosti koju plagijator nosi "Da, ovo su radili i drugi, ali ja sam toliki car da iako nije moja ideja i upravo kradem, samim tim sto to radim ja koji sam najbolji (samo nisam mastovit), to je dovoljno da nije bitno od koga sam uzeo".. Ne znam bas jesam li lepo ovo napisala, ali tako je nekako..
Uglavnom, evo ga jedan od tih "careva", u ciju muzicku spremnost ne sumnjam, ali na zalost njegove ideje nisu najcesce izvorno njegove..
A onda pogledajte i original

I dodacu jos jednu pricicu..
Kad sam bila u osnovnoj skoli, dakle tamo neke 1994te, moji roditelji su mi kupili patike na kojima je pisalo Reabok :( jbg, ja sam htela Reebok :) ..
Uglavnom, ove Reabok patike su nadjacale po udobnosti i trajanju i neke sledece Reebok koje sam dobila u srednjoj skoli. Bile su sasvim ok.
Da je na njima stajao neki originalni naziv, sasvim je moguce da su mogle da se otisnu uspesnije na trziste..
Ovako.. pa uvek su ostale kopija originala, iako su same zapravo bile originalne :) ..

5 comments:

Unknown said...

Ovo je jedan od prvih spotova kojih se uopšte sjećam... mada nisam imao TV od 1991 na ovamo... moguće da sam ga u međuvremenu ugrabio viđet neđe kod komšija ili... hehehehe

Svakako, Bregin potez nimalo naivan ili "plagijatorski" već je ovo samo "preuzimanje rješenja" ... a sad što to novinari i kritičari neumiju adekvatno da obrade i kritički elaboriraju to je druga stvar...

Ne mislim da se radi o namjernom plagijatu... već samo o uspostavljanju veze sa prošlošću...

:)

Jelena Vesković said...

da, pa.. mislim da ni on ne kaze da nije namerno.. kao i inace kad se na nesto oslanja ;) ..

Jelena Vesković said...

Odnosno, kod njega je toliko slucajeva pozajmljivanja od umetnika, da je zaista postao po meni najveci Reabok lik na nasim prostorima.
Jednostavno, i kad sam cula neke dobre njegove numere, neko mi je ukazao na original iste vrlo brzo..
Obradjuje tudje pesme, sad obradjuje i tudje spotove..
Nadam se da ce uskoro da prekine to uspostavljanje veze sa prosloscu i pokaze nesto novo - svoje ;) ..

Unknown said...

Ctrl + C

Цтрл + В (у преводу усери)

Jelena Vesković said...

pa da, ali dobro.. mislim da ce se i to dobro kotrljati kod nas :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails