Friday, June 11, 2010

Reklama


Volim reklame, volim bilborde, volim plakate..
Može se reći da pogotovo ovolim lep, štampani materijal.. Mmm, sva ta slova i boje, pa lepo složeno, pa fotkice..
Nego, pre nego što zabalavim o lepim hartijama, htedoh naglas (natas(taturu)) primetiti kako neke reklame omanu u jednoj JAKO bitnoj stvari, a to je da izreklamiraju šta je trebalo.
Odnosno, primetila sam da često fotografije nekih super cica progutaju proizvod.. Dakle, ta super modelsica (recimo) reklamira firmiranu bižuteriju, ali je ona tako ubedljivo našminkana jarkim bojama da pogled na narukvice padne samo za sekundu.. da ne govorim o tome da deluje kao da reklamira dekorativnu kozmetiku, ali dok busić prolazi pored bilborda, mi nismo ni videli šta piše..
Ili recimo odeća, kada im obuku neke neubedljive majčice i ostalo, pa onda negde dole diskretni potpis firme.. i pritom lice i kosa modela u nekom pokretu (kao, neko ludilo je u toku), te opet uhvatim sebe kako gledam u lepu nju i ne pogledam ko se reklamira.Što me ponekad navede na misao da su neke firme dosta istripovane na svoju bitnost kad toliko kriju po ćoškovima ime (kao, to bi trebalo da znamo i sami ko je sašio)..
(Setih se sad i neke žene kuvarice, koja je sad na bilbordima, u kupaćem je, ok je građe i ima kuvarsku kapu na glavi - međutim, iako mi je taj bilbord blizu zgrade, nemam pojma za šta je reklama :)), kako li je tek tipovima.)
Dakle, bitna misao za reklamnu fotografiju (ne, nije topla voda - znam, niti je rupa na saksiji): na fotografiji treba da bude istaknut proizvod koji reklamiramo, a ne sporadične stvari.. i u dizajnu ipak treba da se vidi koja je firma u pitanju..

U P.S.-u ću dodati meni slatku pričicu: pričam jednom sa mamom mojom dragom o kupovini nekog poklona za rođendan(e) dve bratanice, gde ona predloži da im kupimo po jednog "ovog novog zeku, koji se reklamira".. Tu krećem u raspitivanje o zeki, a mama mi kaže kako je, eto, uvek nešto novo popularno kod dece, a sad je sigurno taj zeka kada ga toliko reklamiraju, pa da im kupimo to. Na kraju se nekako objasnimo, pošto mi je opisla kako zeka trči u reklami i kako je najbrži i kako može da digne šapice i ide na zadnjim nogama, i roze je (valjda imaju i plavog za dečake :D), da govorimo o reklami za Duracell baterije, za koje je moja mama i te kako ranije čula ali reklamu nije povezala sa njima nego sa igračkom koja ih reklamira :)) ..
Toliko o tome, priča je objasnila ako ja nisam uspela..

2 comments:

Стефан Јањић said...

Хеј, блог је одличан! Што се тиче реклама, морам признати да си у праву. Моја највећа је то што се често деси да погледам неку рекламу, чак ми се и допадне, али не успем да је повежем са именом производа. Једноставно, сетим се да је она за сок или за банку или (...), али заборавим ко се тачно рекламира. Последњи пост на мом блогу такође је посвећен рекламама.

Стефан,
biserijadrana.blogspot.com

Jelena Vesković said...

Jeeej, hvala :))
ma da, ima toga.. mada ima i onih gde sve upatimo iz prve :) ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails